hamburger_iconclose_icon
close_icon

להצעת מחיר מיידית

hamburger_iconclose_icon
close_icon

להצעת מחיר מיידית

צבע חמישי – צבע ספוט

מה זה בעצם צבע ספוט ואיך מגדירים את הקובץ נכון

צבע ספוט או בשמו השגור בז'רגון עולם אנשי הדפוס הוא הגדרה לאפשרות להדפיס צבע פנטון מיוחד כל שהוא מעבר לארבעת צבעי היסוד הרגילים.

כידוע כדי להגיע לתמונה צבעונית ככל שתהיה מספיק להשתמש בארבעת צבעי יסוד CMYK (סייאן – תכלת, מג'נטה – וורוד, יילו – צהוב, בלאק – שחור) כשאתם שולחים קובץ צבעוני להדפסה, המערכת יודעת להפיק מארבעת צבעי היסוד בלבד את התמונה שאתם רואים.

אם יש צורך להגיע לגוון מאד מסויים של צבע ישנה אפשרות לבחירת צבע ספציפי ממניפת פנטון שהיא בעצם מניפת צבעים בעלת תקן אוניברסלי. כדי להגיע לאותו גוון מסויים אפשר להזמין את אותו צבע ספציפי או להגיע אליו ע"י ערבוב של מרכיבי אותו גוון המצויינים במניפה.

ישנם גם צבעים מיוחדים, כמו זהב, כסף, צבע לבן שבשונה מגווני הפנטון האחרים שאפשר להגיע לגוון דומה בהדפסת פרוצס רגילה – לגוונים אלו כמובן שאין דרך כזו וצריך להתקין במכונה את הגוונים האלו ספציפית.

עד כאן התאוריה, איך מגדירים זאת בקובץ? הרי ברור שאם נשלח זאת ללא הגדרה מיוחדת, הכל יודפס בארבעת צבעי היסוד

ראשית, יש להגדיר בחלון הצבעים (swatches) בתוכנה הגרפית את הצבע כצבע ספוט. אפשר גם לתת לו שם או מספר כלשהוא

עכשיו אם נפתח את בחלון הSeparations Preview תחת תת קטגוריה Separations בתוכנת אינדיזיין או בחלון הoutput preview באקרובט פרו נוכל לראות שמעבר לצבעי הcmyk נראה שיש לנו כעת צבע נוסף

דבר נוסף שחשוב לדעת, יש פעמים שנרצה שאותו צבע נוסף שיצרנו 'ישב' על צבע או אובייקט כל שהוא, לדוגמא, אנחנו מעוניינים להדפיס טקסט או אובייקט צבעוני על מדבקה שקופה, מכיון וצבעי ההדפסה לא אטומים אם לא נדפיס מתחת לאותו טקסט או אוביקט צבעוני – צבע לבן – ההדפסה תהיה משתקפת, או אם למשל אנחנו מעוניינים להדפיס על נייר שחור תמונה צבעונית – אם לא נדפיס מתחתיה צבע לבן פשוט ההדפסה לא תראה.

אז מה שבעצם נעשה, נצטרך ליצור אובייקט המוגדר בצבע לבן מתחת לאובייקט הפרוצס (הצבעוני), אם זה אובייקט ווקטורי או טקסט פשוט נוכל לשכפל ולהגדיר בצבע ספוט. רק כדי שנוכל לראות ולהדפיס את צבע הספוט נצטרך להגדיר אותו כאוברפרינט  Overprint fill בחלון ה-ATTRIBUTES. ולמקם את האובייקט המשוכפל בדיוק מעל האובייקט המקורי. במידה ויש קו מתאר (Stroke) יש לסמן גם את Overprint Stroke בחלון ה-ATTRIBUTES.

תמיד נוכל לוודא בחלון הSeparations Preview תחת תת קטגוריה Separations בתוכנת אינדיזיין או בחלון הoutput preview באקרובט פרו אם הצבעים אכן נראים, האם הגדרנו נכון את כל הצבעים והאם הם אכן נראים בתצוגה

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
Call Now Button